مدت زمان انتقال شبا

مدت زمان انتقال شبا

یکی از سوال ‌هایی که ممکن است ذهن کاربران بانکی را درگیر کند، مدت زمان انتقال شبا است. بسیاری از افراد می ‌خواهند بدانند انتقال پول با شماره شبا چقدر طول می‌ کشد. ما در این مقاله از سایت شبایاب، قصد داریم به این سوال پاسخ بدهیم.

انتقال وجه با شماره شبا چقدر طول می‌ کشد؟

مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا متفاوت است. از آنجا که شماره شبا در دو سامانه ساتنا و پایه مورد استفاده قرار می‌ گیرد، شما هر یک از این سامانه ‌ها را که انتخاب کنید، در مدت زمان متفاوتی می ‌توانید به حساب دیگران پول واریز کنید.

دلیل اصلی تعریف و طراحی شماره شبا نظم بخشیدن به سیستم ‌های بانکی بوده است. اما پس از اینکه کاربرد آن به عنوان یک روش سریع و امن برای انتقال وجه، نظر کاربران بانکی را جلب کرد. دو سامانه طراحی شدند که با شماره شبا کار می ‌کنند. هر یک از این سامانه‌ ها نیز چرخه‌ های انتقال وجه متفاوتی دارند و مدت زمان انتقال شبا با هر کدام از آن ها متفاوت است.

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از سامانه پایا
مدت زمان انتقال شبا با استفاده از سامانه پایا

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از سامانه پایا

سامانه پایا یا همان سامانه پایاپای الکترونیکی، شرایطی را فراهم آورده تا مبالغ انبوه به صورت یکجا به حساب دیگران واریز شود. این سامانه که دارای کف و سقف انتقال وجه ۱۰۰۰ تومان تا ۵۰ میلیون تومان به صورت اینترنتی است، چهار چرخه زمانی برای انتقال وجه دارد.

  • ۴ الی ۶ بامداد
  • ۱۰ الی ۱۱:۳۰ صبح
  • ۱۴ الی ۱۵:۳۰ بعد از ظهر
  • ۱۸ الی ۲۰ غروب

مشتریانی که بخواهند از این سامانه استفاده کنند، می‌ توانند در یکی از این چهار چرخه زمانی دستور پرداخت را صادر کنند. اما در چرخه بعدی پایا پول به حساب فرد مورد نظر واریز می ‌شود. به همین خاطر انتقال وجه با سامانه پایا آنی نیست. یعنی اگر شما بخواهید از این سامانه استفاده کنید، ممکن است حداکثر ۱۲ ساعت زمان ببرد. اما اگر مشکلی در پاسخگویی بانک ‌ها وجود نداشته باشد، این انتقال وجه می ‌تواند در عرض دو ساعت هم انجام شود.

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از سامانه ساتنا

سامانه ساتنا نسبت به سامانه پایا سرعت بیشتری برای انتقال وجه دارد. اگر از این سامانه استفاده کنید، می ‌توانید در عرض دو ثانیه و نهایتاً ۲۰ دقیقه، مبالغ بسیار سنگینی را به حساب دیگران واریز کنید. اگر بخواهید از روش ‌های اینترنتی استفاده کنید، می‌ توانید تا ۲۰۰ میلیون تومان را جابجا کنید و اگر بخواهید به داخل شعب بانک بروید، می ‌توانید یک میلیارد تومان را به حساب مقصد واریز نمایید.

از سامانه ساتنا به عنوان سامانه پرداخت آنی هم نام می ‌برند. چرا که شما می ‌توانید این مبالغ سنگین را در عرض چند ثانیه جابجا کنید. سامانه ساتنا همه روزه از 8 صبح تا 14:30 بعد از ظهر قابل استفاده است. در صورتی که مشتریان بانک ‌ها بعد از این ساعت اقدام به واریز وجه با شماره شبا و سامانه ساتنا نمایند، مبلغ مورد نظر در ابتدای روز کاری بعد به حساب مقصد می ‌نشیند.

نحوه محاسبه شماره شبا

چنانچه قصد دارید با یکی از سامانه ‌های ساتنا و پایا کار کنید، اما شماره شبا را ندارید، نیازی نیست نگران باشید. یکی از خدماتی که ما در سایت شبایاب ارائه می ‌کنیم، محاسبه و دریافت شماره شبا است.

اگر شماره کارت بانکی یا شماره حساب خودتان و فردی که می ‌خواهید به حساب او پول واریز کنید را در اختیار داشته باشید، به راحتی می ‌توانید پس از ثبت نام در سایت شبایاب، آن ها را به شناسه شبا تبدیل نمایید. روش‌ های به دست آوردن شماره شبا متعدد هستند. به همین خاطر ما در این قسمت درباره تمام این روش ‌ها صحبت می ‌کنیم تا خودتان بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

محاسبه حضوری شماره شبا

اگر شماره شبا خودتان را لازم داشته باشید، می‌ توانید با در دست داشتن کارت ملی به شعب بانک مورد نظر رفته و شناسه شبا را از متصدیان بانک بگیرید. همچنین می ‌توانید به عابر بانک ‌ها مراجعه نمایید و با استفاده از کارت بانکی و اعلام موجودی، شناسه شبا را از روی فیش بانکی که از عابر بانک دریافت می ‌کنید، بردارید. البته این روش دارای محدودیت ‌هایی است.

 اگر بخواهید شماره شبا فرد دیگری را بگیرید با استفاده از این روش نمی ‌توانید. زیرا شماره شبا دیگران در اختیار شما قرار داده نمی ‌شود.

محاسبه اینترنتی شبا

استفاده از سامانه ‌های اینترنتی و مراجعه به سایت بانک راه دیگری است که به شما کمک می ‌کند، شماره شبا حسابتان را بگیرید. از آنجا که سایت ‌های بانک معمولاً شلوغ و پیچیده هستند، بهتر است از خدمات سایت ‌های خصوصی و معتبری چون شبایاب استفاده کنید. ما از طریق روش ‌های زیر شماره شبا را برای شما استعلام می‌ گیریم.

تبدیل کارت به شبا

اگر شماره کارت بانکی فردی را داشته باشید یا بخواهید شماره کارت خودتان را به شبا تبدیل کنید، می ‌توانید در سایت شبایاب ثبت نام نموده و با نام خودتان یک پنل کاربری بسازید. به این صورت می ‌توانید شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی را در سایت شبایاب وارد کنید و پس از پرداخت هزینه تراکنش به مبلغ ۱۲۵۰ تومان، آن را به شماره شبا تبدیل نمایید.

 تبدیل حساب به شبا

روش دیگری که در سایت شبایاب برای محاسبه شناسه شبا مورد استفاده قرار می‌ گیرد، تبدیل شماره حساب است. شماره حساب بانکی برای انتقال پول از حسابی به حساب دیگر در یک بانک واحد مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در واقع یکی از بخش ‌های اصلی تشکیل دهنده شماره شبا است. حتی می ‌توان آن را به شناسه شبا تبدیل نمود. اگر در سایت شبایاب ثبت نام کنید، می ‌توانید در عرض چند ثانیه این شناسه را به دست بیاورید. مراحل تبدیل حساب به شبا هم بسیار ساده است. فقط کافی است گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنید و هزینه تراکنش را بپردازید. در آخر باید روی گزینه دریافت شبا کلیک کنید.

کلام آخر

استفاده از شماره شبا به دلیل امنیت و سرعت بالایی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما از آنجا که کاربران می ‌توانند از دو سامانه ساتنا و پایا برای انتقال با شماره شبا استفاده کنند، مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا متفاوت است که در این نوشتار به آن اشاره کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *