چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟ شماره شبا دارای تمام اطلاعات یک حساب است؛ بنابراین با دانستن آن دیگر نیازی به سایر جزئیات و اطلاعات حساب نیست. به همین خاطر در سال‌های اخیر شماره شبا محبوبیت زیادی بین مشتریان بانک‌های ایرانی پیداکرده است.

با توجه به اینکه شماره شبا کاملاً منحصربه‌فرد و یونیک است، امکان بروز خطا در زمان انتقال وجه به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. اگر هرگونه اشتباهی هنگام وارد کردن شماره صورت بگیرد، به‌سرعت سامانه‌های بانکی پیام خطا ارسال می‌کنند تا مشتری یا متصدی بانک متوجه اشتباه خود شود. به این صورت از انتقال وجه به حساب فرد اشتباهی جلوگیری می‌شود. با توجه به مزایایی که برای شماره شبا برشمردیم، آشنایی با روش‌های دریافت شماره شبا برای همه افراد ضروری است.

شناسه شبا و کاربرد آن چیست؟

شناسه شبا توسط بانک مرکزی ایران تعریف و تبیین شده است. این شماره که به نام شماره حساب بانکی ایرانیان شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۵ برای از بین بردن ناهماهنگی‌های بین بانکی هنگام انتقال وجه طراحی و ساخته شد.

این شماره دارای ۲۶ کاراکتر است و برای هر حساب در هر بانکی به صورت یگانه طراحی شده است. ساختار شماره شبا شامل کد بانک، کد کشور، نوع حساب، شماره حساب و … می‌شود. به همین خاطر تمام اطلاعات مربوط به یک حساب را در خود دارد و هنگام انتقال وجه بین بانکی دیگر نیازی نیست که شماره حساب فرد موردنظر یا کد شعبه و کد بانک را بدانید.

کاربرد شماره شبا درواقع استانداردسازی و یکپارچه‌سازی سیستم های انتقال وجه بین بانکی است، اما این شماره کاربردهای دیگری نیز دارد که می‌توان از آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از شماره شبا برای دریافت خدمات الکترونیکی در سایت های مختلف
  • ثبت شماره شبا برای گرفتن سود سهام عدالت
  • دریافت شماره شبا هنگام خرید دستگاه کارتخوان یا درگاه اینترنتی
  • انتقال وجه با استفاده از سامانه‌های پایا و ساتنا از بانکی به بانک دیگر
  • انتقال وجه به صورت بین المللی

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

دریافت شماره شبا از طریق روش‌های گوناگونی امکان پذیر است که هر کس با توجه به شرایط و زمانی که دارد می تواند یکی از این روش ها را انتخاب کند. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

دریافت شبا از طریق مراجعه حضوری به بانک

بسیاری از افراد هستند که ترجیح می دهند برای دریافت اطلاعات حساب مانند شماره شبا، شماره حساب و … به بانک مورد نظر مراجعه کنند. این طوری خیالشان راحت است اطلاعاتی که دریافت می‌کنند کاملاً صحیح است.

البته این روزها طرفداران این روش کمتر شده است. چرا که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند بدون مراجعه حضوری به مکان های شلوغ و برای جلوگیری از هدر رفتن وقت خود روش‌های غیرحضوری را انتخاب ‌کنند که سرعت بیشتری دارد.

دریافت شبا از طریق دستگاه عابر بانک

گرفتن شماره شبا از هر عابر بانکی امکان پذیر نیست! اگر شما بخواهید شماره شبا بانک ملت را دریافت کنید حتماً باید به عابر بانک ملت مراجعه کنید. ممکن است این دستگاه خود پرداز در نزدیکی محل زندگی شما نباشد و ناچار باشید برای پیدا کردن عابر بانک ملت وقت زیادی صرف کنید.

سریع‌ترین روش دریافت شماره شبا چیست؟

بهترین و سریع‌ترین روش برای استعلام شماره شبا محاسبه این شناسه به صورت اینترنتی و از طریق سایت های معتبر است. سایت شبایاب این امکان را فراهم آورده تا شما بتوانید به راحتی از طریق تلفن همراه خودتان تنها با چند کلیک و در عرض چند دقیقه شماره شبا یا سایر اطلاعات حساب خود مانند شماره کارت یا شماره حساب را دریافت کنید.

سایت شبایاب از تمام بانک‌های ایرانی مجوز دریافت کرده و می تواند علاوه بر ارائه شماره شبا، سایر اطلاعات حساب را نیز در اختیار شما قرار بدهد. از خدمات این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دریافت شبا از طریق شماره کارت بانکی

یک راه بسیار ساده که به شما کمک می‌کند شماره شبا حساب خود یا شماره حساب فرد دیگری را پیدا کنید، استفاده از شماره کارت است. کارت بانکی به یکی از ملزومات زندگی ما تبدیل شده است و هر جا برویم کارت های بانکی را همراه داریم.

حتی اگر این کارت ها را در اختیار نداشته باشیم بیشتر ما شماره کارتمان را حفظ هستیم؛ بنابراین اگر به شماره شبا نیاز پیدا کردید به راحتی از طریق سایت شبایاب می‌توانید آن را به شماره شبا تبدیل کنید.

  • برای انجام این کار می توانید در سایت شبایاب عضو شوید و وارد پنل کاربری خودتان شوید.
  • به این صورت پس از انتخاب گزینه تبدیل کارت به شبا می توانید شماره ۱۶ رقمی کارت را وارد کنید.
  • ·          سپس گزینه دریافت شبا را انتخاب کنید.
  • پس از مشاهده کردن اطلاعات صاحب حساب و پرداخت هزینه تراکنش که مبلغی بسیار کم است می توانید شماره شبا را دریافت کنید.

توجه: اگر از قبل شماره کارت فردی را دارید و حالا می خواهید با شماره شبا به حساب او پول واریز کنید، نیازی نیست مجدداً تماس بگیرید و شماره شبا بگیرید. می توانید از طریق سایت شبایاب شماره کارت فرد مورد نظر را به شبا تبدیل کنید و انتقال وجه را با این روش امن و سریع د رمدت 20 دقیقه انجام دهید.

دریافت شبا از طریق شماره کارت بانکی

دریافت شبا از طریق شماره حساب

استعلام شماره شبا با استفاده از شماره حساب نیز مانند روش قبلی در سایت شبایاب در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به سایت شبا یا وارد شوید.
  2. گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب کنید.
  3. شماره حساب خودتان یا فرد مورد نظر را وارد کنید.
  4. روی گزینه دریافت شبا کلیک کنید.
  5. هزینه تراکنش را بپردازید و شماره شبا را دریافت کنید.

کلام پایانی

روش‌های دریافت شناسه شبا در هر بانکی متفاوت هستند. ممکن است برخی بانک ها شماره شبا را از طریق تلفن گویا، پیامکی و یا سایت بانک در اختیار مشتریان خود قرار دهند؛ اما برخی دیگر از بانک ها این امکان را نداشته باشند. به همین خاطر استفاده از یک روش ارزان، سریع و مطمئن مانند محاسبه اینترنتی شماره شبا می تواند در این مواقع بسیار راهگشا باشد.

مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا چقدر است؟

با استفاده از شماره شبا امکان انتقال وجه در مدت 2 تا 20 دقیقه وجود دارد. البته این به‌سرعت اینترنت و پاسخگویی بانک ها بستگی دارد.

مبلغ کارمزد دریافت شناسه شبا در سایت شبا یاب چقدر است؟

هزینه انجام هر تراکنش ۱۲۵۰ تومان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *