تشخیص نوع بانک از روی شماره شبا

چگونه متوجه شوم شماره شبای وارد شده مربوط به حساب بانکی چه شخصی است؟

هنگام واریز وجه از طریق شماره شبا احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که این شماره شبا مربوط به کدام شماره حساب است یا مشخصات صاحب حساب چیست؟ در ادامه این مطلب به سوالات گفته شده پاسخ می دهیم.

آنچه در این مطلب می خوانید

تشخیص نوع بانک از روی شماره شبا

برای اینکه متوجه شوید یک شماره شبا مربوط به کدام شماره حساب بانکی است یا مشخصات صاحب حساب شماره شبا چیست چند راه حل استعلام از بانک، خودپرداز، موبایل بانک، تلفن بانک و استفاده از خدمات سایت های معتبر وجود دارد. در ادامه این مطلب هر یک از روش های فوق را بیشتر توضیح داده ایم.

  • استعلام از بانک و تلفن بانک

یکی از ساده ترین و مطمئن ترین روش ها برای تشخیص اینکه شماره شبا مربوط به چه شماره حسابی است مراجعه به بانک یا استفاده از تلفن بانک است.

با مراجعه به بانک باید فرمی را پر نمایید شماره شبای مورد نظرتان را وارد می کنید و سپس بانک اطلاعات غیر امنیتی و خصوصی صاحب حساب را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین، می ‌توانید با تلفن بانک مربوطه تماس بگیرید و شماره شبای مورد نظرتان را استعلام کنید. برای این کار، باید کد بانک مربوطه را وارد کنید و سپس، شماره شبای مورد نظر خود را بگویید. متصدی تلفن بانک پس از بررسی اطلاعات، اطلاعات صاحب حساب را به شما ارائه می‌دهد.

  • اینترنت بانک

برخی از سایت ها در خدمات اینترنت بانک خود این سرویس را ارائه می دهند. یکی از مزایای این روش امنیت و در دسترس بودن همیشگی است. اما روش فوق با وجود مزایای زیادی که دارد سختی دسترسی به سرویس مورد نظر را دارد. علت موضوع یاد شده حجم زیاد خدماتی است که این گونه سایت ها ارائه می دهند. همچنین به دلیل حجم زیاد درخواست ها، معمولا صفحات اینگونه سایت ها کند بودن یا هنگی زیاد است.

  • موبایل بانک

اپلیکیشن های بانکی نیز معمولا هنگام استفاده از خدمات حواله ساتنا و پایا پس از وارد کردن شماره شبا برای اطمینان از پرداخت صحیح اطلاعات بانک و صاحب حساب را نمایش می دهند. موضوع یاد شده در مورد تمام اپلیکیشن های بانکی صادق نیست.

  • خودپرداز

اگر اقدام به واریز وجه به صورت ساتنا یا پایا و از طریق خودپردازها کرده باشید متوجه می شوید که در خودپردازها نیز همانند روش موبایل بانک ها معمولا برای تایید واریز وجه مشخصات صاحب حساب و بانک را نمایش می دهند.

  • استعلام از طریق سایت های معتبر

بسیاری از سایت های معتبر که در زمینه دریافت شماره شبا بانکی فعالیت می کنند؛ معمولا اطلاعات بانک و صاحب حساب را به شما نمایش می دهند.

از جمله معتبرترین این سایت ها که دارای نماد اعتماد الکترونیک و پشتیبانی آنلاین هستند می توان به سایت های زیر اشاره کرد:

  • شبایاب
  • تبدیل ۲۴
  • تبدیل کارت
  • دریافت شبا
  • سلام بانک
  • و …

این گونه سایت ها تنها با دریافت مبلغی ناچیز اقدام به ارائه خدمات مختلفی از جمله :

مزیت روش اخر نسبت به سایر روش های یاد شده سرعت و در دسترس بودن در هر زمان و مکان است.

سخن پایانی

امیدواریم پاسخ سوال خود را در این مطلب دریافت کرده باشید. در پایان اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با ما در قسمت کامنت های سایت مطرح نمایید تا پشتیبانان سایت در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما باشند.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه متوجه شوم شماره شبای وارد شده مربوط به حساب بانکی چه شخصی است؟»

  1. کاش وقتی مبلغی واریز میکردیم اضافه اون مبلغ رو میتونستیم برگردونیم به کارت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *